sarris

Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Sarah - 16 juli 2010 22:10

Idag fyller min sambo år.

Detta har vi firat med fika hela dagen lång och såklart en tårta.

En med jordgubbar skulle det vara.

 

  

 

Hade sett en läcker tårta hos bagerskan,

som jag ville testa.

Så här blev min tårta idag,

inte riktigt som hennes.

 

Min tårtbotten blev jättehög och kexen stack inte upp i överkant och bildade en ram att fylla jordgubbar inuti,

som jag egentligen hade velat.

Men det smakade gott i alla fall.

 

  

 

Ljusa bottnar

Vaniljsås + färska jordgubbar i bitar

Grädde + Banan i bitar

Täckt med grädde

Kantad med chocko fingers, gick åt

exakt 2 hela paket + ett kex till.

Spritsad med lite grädde i nederkant och i ytterkant uppe på tårtan.

 

 

 

Imorgon ska vi åka iväg en sväng hela familjen med lite släkt.

Hoppas på fint väder då dagen innefattar bad i havet.

Lite varmare än 13 grader som det var sist vi badade i havet vore rätt skönt.

Nu ska jag packa klart, packetera lite bullar som jag bakat ikväll

och sen sova gott!

 

Trevlig helg allihopa!



Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

2 besvarade frågor

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Presentation


Tvåbarnsmamma från norra Sverige, som tycker om att pyssla med lite av varje. Den här bloggen kommer att handla om mat, bak och lite annat prat. Alla bilder är mina egna om inte annat anges, inga bilder får kopieras utan min tillåtelse, men låt dig gärna

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010
>>>

Besöksstatistik

Gästbok

Tidigare år

RSS

Månadens sötsak

Söta saker

Ovido - Quiz & Flashcards