sarris

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Sarah - 6 maj 2010 21:39


 Kunde inte motstå dessa söta formar, så jag var tvungen att vara med och tävla.

  

Kika in till Hemma hos Klara där kan du tävla om muffinsformar från butiken http://www.klarafardiga.com/

Tävlingen avslutas den 16 maj 2010 kl 24:00

 

Lycka till!

Av Sarah - 6 maj 2010 20:39

Till påsk gjorde jag en tårta som jag lämnade till mina arbetande kollegor, som en lite uppmuntran på jobbet trots att det var påsk.

 

 

 

Ljusa bottnar

Marsankräm + Hallon 

 Chokladpudding + Banan

Spacklad med grädde och täckt med 50/50 blandning av sockerpasta och marsipan, som fodrades med smält smör.

 

  

 

Dekorationen på är gjord av smält choklad och krossade frukostflingor.

Kycklingar av färgad marsipan

Äggena är köpta chokladägg som jag "piffat" med lite smält choklad.

 

Eftersom jag är mammaledig så har jag inte

smakat den själv,

men jag hoppas den var god.

 

Fråga mig

2 besvarade frågor

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Presentation


Tvåbarnsmamma från norra Sverige, som tycker om att pyssla med lite av varje. Den här bloggen kommer att handla om mat, bak och lite annat prat. Alla bilder är mina egna om inte annat anges, inga bilder får kopieras utan min tillåtelse, men låt dig gärna

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Gästbok

Tidigare år

RSS

Månadens sötsak

Söta saker

Ovido - Quiz & Flashcards