sarris

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Sarah - 8 maj 2010 22:30

Idag har jag varit på studiecirkel om tårtdekorering.

Kul och lärorikt.

Vi jobbade med Sockerpasta och modelleringspasta, det sistnämnda helt nytt för mig.

Imorgon ska vi täcka och garnera en tårta med allt fint vi gjort idag, det ska bli kul.

Hoppas då även på bilder på den färdiga tårtan.

 

Har under kvällen slösurfat lite för inspiration och nåt gott recept på cupcakes, som jag tänkte bjuda på till veckan då lillasyster och hennes kompis ska fota lite och hålla till hemma hos oss. Är lite sugen på morotscupcakes med god frosting, men vi får se vad det blir! Önskemål från inblandade??


Lämna gärna en kommentar i gästboken så jag får veta vem som läser min blogg!

 

Nu ska jag samla nya krafter inför morgondagens kurs!

Av Sarah - 8 maj 2010 20:16

tulipansbakverk hittade jag en massa gott och fint samt en kanontävling med fina priser!

Givetvis var jag tvungen delta för att ha chansen att vinna nåt kul till kommande tårtor och andra bakverk.

 

Strössel&annat som står för priserna hade verkligen mycket fint, man skulle vilja ha nästan allt!

 

  

 

Vem kan motstå såna här fina priser?

Gå in på tulipansbakverk du med och var med och tävla!

Tävlingen pågår till 31 maj, kl.18:00


Fråga mig

2 besvarade frågor

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Presentation


Tvåbarnsmamma från norra Sverige, som tycker om att pyssla med lite av varje. Den här bloggen kommer att handla om mat, bak och lite annat prat. Alla bilder är mina egna om inte annat anges, inga bilder får kopieras utan min tillåtelse, men låt dig gärna

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Gästbok

Tidigare år

RSS

Månadens sötsak

Söta saker

Ovido - Quiz & Flashcards