sarris

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Sarah - 21 juni 2010 22:16

Efter nattning av mina kära barn drog jag mig ut i trädgården.

En härlig kväll, men tidvis sol som värmde ordentligt.

 

Plockade lite vissna blommor från sommarblommor och perenner.

Vattnade där det beövdes och gick en sväng för att kolla vad som var på gång.

Pionen full i knopp, inga rösa liljebaggar och myror i princip överallt!

 

Plockade mig en rädisa från pallkragen med grönsaker och smaskade i mig den i godan ro, samtidigt som jag slogs med nån mygga.

Njöt i fulla drag ända tills det mindre roliga tog överhand.

 

Pallkragen med smultron innehöll diverse ogräs och nån "dyggstövel" som vi kallar dem - Nåt ogräs som man inte vill ha i sin närhet.

Plockade snabbt bort detta så jag slipper titta på det.

 

Knallar vidare till en av mina schersmin buskar och DÄR!!

DÄR ÄR DOM - Svarta, klibbiga, äckliga bladlöss!

I MASSOR!!!

Lägger ett snabbt klipp och plockar bort de två anripna kvistarna.

Sprutar lite gift på dem och mosar de små krypen!


Ser en liten nyckelpiga några kvistar bort.

Vad sysslar den med då?! Ja INTE äter den då mina bladlöss!
Trodde nyckelpigor var bra att ha, men vad spelar det för roll om dom bara ligger och solar och inte gör nån nytta?!

 

Kommer att hålla busken under hård uppsikt, kommer det fler ska de få gå samma öde tillmötes!!





Av Sarah - 21 juni 2010 21:57

Är med i en tävlig hos Bakecake igen, där priserna kommer från Lyckas med mat.
Denna gång vill jag såklart vinna 1:a pris i form av en jäskorg.

Men även 2:a och 3:e pris är väl värt att vinna.

 

Klicka in till Bakecake och var med och tävla du med.

Kika gärna in på Lyckas med mats webbutik och kolla runt på deras fina saker.




Fråga mig

2 besvarade frågor

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Presentation


Tvåbarnsmamma från norra Sverige, som tycker om att pyssla med lite av varje. Den här bloggen kommer att handla om mat, bak och lite annat prat. Alla bilder är mina egna om inte annat anges, inga bilder får kopieras utan min tillåtelse, men låt dig gärna

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Gästbok

RSS

Månadens sötsak

Söta saker

Ovido - Quiz & Flashcards